Styrketræning

Styrketræning bootcamp

Indendørs bliver til udendørs. Træningssal udskiftes med natur. Vægtstang erstattes med kropsvægt. Der er tale om bootcamp med funktionel styrketræning i det fri. Det er træning af hele kroppen, og du bliver super fit.

Bootcampen er genial til at forbedre din generelle fysiske form, til at optimere dine løberesultater eller som skadesforebyggende supplement til din løbetræning – uanset om den foregår alene eller i RunningNow Løbeklub.

Rune Darling

Cheftræner, RunningNow

Nærhed

Altid tæt på dig. Maks 10 min. transport til hold/træning.

Fleksibilitet

Mange holdtyper på forskellige tidspunkter. Flere lokationer.

Kompetente trænere

Kvalificerede trænere tilknyttet. Fokus på dig og dine behov.

Bootcamp giver dig

  • Funktionel træning i det fri
  • Masser af gejst og smil
  • Et fantastisk fællesskab
  • Kompetente/dedikerede trænere
  • Sund og stærk krop
mette-skou-loebeklub-aarhus

Bedre fællesskab kan du ikke få

Jeg har trænet i RunningNow de sidste 3 år og nydt hver en træning. Der er en vidunderlig blanding af social træning, med sjove og gode snakke, opbakning, udfordring og altid god stemning. Vi glæder os på hinandens vegne, når det går godt og forsøger at støtte, når der er kriser. Bedre fællesskab kan du ikke få, hvis du ønsker at komme til at træne stabilt

– Mette Skou
Centerchef Jobcenter Aarhus

Blev modtaget med glæde og faglighed

I snart 3 år har jeg været medlem af RunningNow. Startede som ny og blev fra dag et, modtaget med glæde, faglighed, og et sammenhold, så jeg med det samme følte mig velkommen og motionsglæden blev for alvor vakt. RunningNow og Rune Darling formår at udfordre og rykke alle uanset niveau – har nu deltaget i flere motionsbegivenheder med stor succes!

– Bettina Frederiksen
Selvstændig Jessen Briller 

bettina-jessen-runningnow
Anette-filtenborg-loebeklub-aarhus

Høj faglig viden, brunch og kakao

RunningNow er en professionel klub med masser af motionsglæde. Der er plads til alle uanset om man lige har rejst sig fra sofaen eller man vil gennemføre lange distancer. Der er høj faglig viden om løb, udstyr og forebyggelse af skader og der er sociale tilbud som brunch og varm kakao.

– Anette Filtenborg
Konsulent

Hvorfor træne med RunningNow?

 

Holdtræning under åben himmel

  • Sund og stærk i krop og sind
  • Mere overskud til hverdagen

Træning med viden og hjerte

  • Kompetente trænere på alle hold
  • Fokus på dig og dine behov

Sjov motion og skønt fællesskab

  • Niveauinddelt så alle kan være med
  • Du kommer afsted HVER gang

Medlemskab med stor fleksibilitet

  • Mange holdtyper på forskellige tidspunkter
  • Ubegrænset træning i alle afdelinger

Q&A om styrketræning bootcamp i det fri


Hvad får jeg ud af at styrketræne?
Styrketræning øger generelt kropsstyrken, giver dig en bedre holdning og forbedrer din funktion. Det betyder, at du præsterer bedre, når du fx løber, arbejder eller er aktiv i din fritid. Løb forbedrer dit kredsløb, mens styrketræning øger styrke og stabilitet i dine muskler og sener.

Hvilken type styrketræning indgår i bootcampen?
I træningen indgår elementer fra crossfit, funktionel træning og konditionstræning, og øvelserne er udvalgt på baggrund af forskning og evidens på området. Du kommer til at arbejde med din egen kropsvægt i samspil med enkelte redskaber, samt alt det bedste naturen har at byde på.

Kan styrketræning forebygge skader?
Ja i allerhøjeste grad. Dine muskler spiller en stor rolle, både hvad angår din funktionsevne og beskyttelsen af led og bløddele. Når du styrketræner, styrker du de muskler, der støtter op omkring leddene. Hvis du fx styrker din kropskerne (core) og de bærende muskler omkring rygsøjlen, nedsætter du risikoen for bl.a. lændesmerter. Derudover styrker du kontrol og stabilitet i f.eks. ankler, knæ og hofter, så du får et mere hensigtsmæssigt bevægemønster og ad den vej forebygger gener, smerteproblematikker og skader i led og bløddele.

Er styrketræning i bootcamp også for løbere?
Helt bestemt! Alle løbere har stor gavn af at styrketræne. Løb kræver en hel del styrke og stabilitet for at opretholde et optimalt bevægemønster, også når trætheden indfinder sig. Derudover så træner du basalt set det, du laver. Dvs. når du løber, så træner du løb og bliver bedre til det. Men du træner ikke decideret styrke og stabilitet i musklerne. Derfor er det en god ide at kombinere løb med styrketræning.

Hvem henvender styrketræning bootcamp sig til?
Holdet henvender sig til alle. Også DIG – uanset om du løber i vores løbeklub, går på vores gåhold eller udelukkende kommer for at styrketræne. Træningen tilpasses dit niveau med udgangspunkt i dig og dine behov eller eventuelle problematikker. Dine trænere er både dedikerede og yderst kompetente til at guide og svare på spørgsmål.

Find holdtræning

Tryk på punkterne for at læse mere om tidspunkter, holdplaner m.m.

RunningNow hovedkontor

RunningNow Risskov

Mødestedet for Risskov

Se holdplan og træningstider her

RunningNow Frederiksbjerg

Mødested for Frederiksbjerg

Se holdplan og træningstider her

RunningNow Højbjerg/Skåde

Mødestedet for Højbjerg/Skåde

Se holdplan og træningstider her

RunningNow Brabrand/Åbyhøj

Mødested for Brabrand/Åbyhøj

Se holdplan og træningstider her

Google anmeldelser
5.0
Baseret på 19 anmeldelser
Facebook anmeldelser
5.0
Baseret på 20 anmeldelser
RunningNow
M