Hvis du som løber vil præstere, uanset niveau, er det utrolig vigtigt at være i balance. Løb og psyke hænger uløseligt sammen. Du løber bare bedre, når du er glad og afbalanceret. Jeg arbejder meget bevidst med motivation og rådgivning i forhold til at komme i gang som løber eller sætte sig et ambitiøst mål. Men vigtigst af alt fokuserer jeg på din løbeglæde, som er alfa og omega for mig. Heldigvis hænge det tit sådan sammen, at de fleste bliver glade af at løbe.
Der er helt sikkert noget om det tidligere lands- og løbetræner Thomas Nolan engang udtalte: ”den løber, der responderer bedst på træning, er en forelsket løber”. Det er lige før jeg tror, at man med den rette hjælp og rådgivning kan blive forelsket i løb. Følg mig og RunningNow på facebook
.

Uddannelse og erfaring

  • Stifter og indehaver af løbevirksomheden RunningNow
  • Stifter og indehaver af RunningBlogs og løbeskader.dk
  • Stifter af og løbetræner i løbeklubben RunningWild
  • Løbeekspert ved LøbeMagasinet og Fit Living
  • Ultra- og trailløber
  • Stifter af Aarhus Trail Runners
  • Instruktør på DGIs trailkurser
  • Skribent motion Aarhus Onsdag og Panorama
  • Blogger om løbetræning og skadesforebyggelse
  • Uddannet løbetræner ved DAF (Dansk Atletik Forbund)
  • Uddannet løbetræner ved DGI
  • Tidligere løbetræner i Aarhus Fremad Atletik

Anden uddannelse og erfaring

  • Bachelor i Psykologi og Socialantropologi
  • Socialrådgiver, International linje
  • Projektleder
RUNE EMLINGTON DARLING

RUNE EMLINGTON DARLING

DIN LØBETRÆNER

Kurser

  • Skadesforebyggende træning
  • Marathon planlægning
  • Kompleks løbeteori
  • Leg og løb

Viden og ambitioner

At blive løber er ikke så simpelt, som det måske lyder. Det kræver en vis grundviden i forhold til løbeteori og forebyggelse af skader. I kraft af min omfattende løbeteoretiske viden vil jeg gerne hjælpe almindelige motionister og supermotionister med at nå deres mål.

Personlige målsætninger

  • Vigtigst af alt, at have en krop i fysisk og psykisk balance.
  • Nyde et socialt løberliv uden skader og med nye og spændende udfordringer.
  • At løbe mellem 100-150 km pr. uge. Jeg har desuden et overordnet mål, der hedder en hurtig 5 km på under 16 min.
  • Endvidere fokuserer jeg på 230 km lange Beyond the Ultimate Jungle Ultra i Peru 2016. Du kan følge mine forberedelser her på siden via bloggen Fra Risskov til regnskov.