Vælg en side

Ondt i knæet

Har du ondt i knæet?

I nedenstående film serie kan du ud fra din smertes lokation vælge de øvelser, som umiddelbart passer bedst på dine symptomer. Øvelserne kan både bruges til genoptræning efter en skade samt som skadesforebyggende træning. Du kan læse meget mere om ondt i knæet her.

Følg os på Youtube

Du kan også abonnere på RunningNows Youtube kanal og på den måde følge med i, når der kommer nye film om løbetræning – klik på det røde ikon nedenfor, som leder dig ind til vores Youtube kanal, hvor du kan abonnere på kanalen.

Abonner på RunningNows Youtube kanal

Vær opmærksom på:

Det er ikke muligt at opstille den/de “bedste øvelser”, når du har ondt i knæet. Øvelserne bør ALTID tilpasses dit nuværende niveau og gradvist gøres sværere. Vi viser nedenunder eksempler på øvelser, som kan være relevante i din genoptræning. Men det er vigtigt at slå fast, at det blot er eksempler på relevante øvelser og ikke en opskrift på den bedste fremgangsmåde for alle.

Irriteret Corpus Hoffa (fedtpude i knæet)

Hvis du har ondt på forsiden af knæet kan det være, at du har en irriteret Corpus Hoffa.

Vi anbefaler 2 øvelser:

Løberknæ

Hvis du har ondt på ydersiden af knæet og mere diffust kan det være, at du har et løberknæ.

Vi anbefaler 2 øvelser:

Osgood Schlatter

Hvis du har ondt på forsiden af knæet kan det være, at du har et Osgood Schlatter knæ.

Vi anbefaler 2 øvelser:

Springerknæ

Hvis du har ondt på forsiden af knæet kan det være, at du har et springerknæ.

Vi anbefaler 2 øvelser:

Find holdtræning

Tryk på kortet for at læse mere om tidspunkter, holdplaner m.m.

Find afdeling i RunningNow - klik på kortet
RunningNow
M