Find et hold der passer til dit niveau

Er du i tvivl om hvorvidt du kan følge med? 

Så er du bestemt ikke den eneste! 9 ud af 10 nye løbere beskriver at netop denne bekymring fyldte en del inden opstart. 

Så vi ved det – og vi tager højde for det. Vi har hold på ALLE niveauer, så du kan altid starte på et hold, hvor du er helt sikker på, at du kan følge med og så rykke et niveau op, hvis det alligevel var en smule for let. Vi har alt fra gåhold til sveddryppende intervalløb.  

Er det første gang du er til træning forsøger vi, at være ekstra opmærksomme på dig. Vi løber ofte forskellige typer intervaller, hvor du selv bestemmer dit tempo så der er ingen der efterledes bagude. Det er vores ansvar, at ingen løber “over evne” eller føler, at de sinker holdet.

 

Niveaubeskrivelser

Løbehold

Se hvilke holdtræninger der passer til dig og dit niveau. Overordnet kan alle hold dækkes af betegnelserne grøn (begynder), gul (let øvet) og rød (øvet).

Når vi bruger betegnelser som begynder og øvet, så bemærk at de primært dækker over hvor langt du kan løbe uden pause og IKKE tempoet. 

Du kan løbe 3 km uden pause i roligt tempo. Opvarmningstempo til træning vil være omkring 7.30 min/km (8 km/t). Løbere på dette niveau vil ofte løbe 5 km et sted mellem 30 og 45 minutter 

Du kan løbe 6 km uden pause i roligt tempo. Opvarmningstempo til træning vil være omkring 6.45 min/km (9 km/t). Løbere på dette niveau vil ofte løbe 5 km et sted mellem 25 og 35 minutter  

Du kan løbe 10 km uden pause i roligt tempo. Opvarmningstempo til træning vil være omkring 6.00 min/km (10 km/t). Løbere på dette niveau vil ofte løbe 5 km et sted mellem 19 og 25 minutter 

Løbeskole 

Der starter som udgangspunkt et nyt løbeskolehold/forløb i januar, april og august. Varighed 10-12 uger hvor formålet er at den enkelte løber bliver i stand til at løbe 5 km uden pause.

Ved opstart forventer vi at du ikke er vant til at løbe da vi starter med skiftevis gang/løb. Kan du allerede løbe 3-4 km uden pause skal du istedet overveje at løbe med på et grøn/begynderhold. 

Ved afslutning på løbeforløbet rykker man normalvis op til næste niveau. Dvs. grøn/begynder. Det er dog frivilligt og føler du dig ikke klar, så kan du altid nappe en ekstra omgang løbeskole. 

Gåhold 

Vores gåhold – også kaldet StrongWalk – har ikke stor niveauforskel og alle kan i princippet deltage uanset niveau. Nogle træninger er dog hårdere end andre da vi forsøger at veksle i intensiteten så det ikke er hårdt hver gang.

Nogle dage er det intervaller på stejle bakker mens vi andre dage fokusere mere på distance. 

StrongWalk er ikke bare en “rolig gåtur”. Det forventes, at du er interesseret i at udfordre dig selv og få pulsen op i det røde felt til mindst en af ugens træninger. 

Er du efter at have læst nedenstående stadig i tvivl om hvilke hold der passer til dig, så ring til cheftræner Rune Darling og få en snak.
Ring på 29725751 på hverdage mellem 09.00 og 15.00 
gratis prøvetime runningnow løbeklub
faq spørgsmål og svar løbeklub runningnow
betingelser og vilkår for medlemskab runningnow løbeklub