Gode grunde til at vælge en løbetræner

RunningNow har samlet lidt stof til eftertanke om, hvorfor det for både nybegynderen og den øvede motionist kan være en god idé at investere i en personlig løbetræner og/eller et personligt løbeprogram, hvis ønsket er at løbe hurtigere eller længere. Det er god løbestil

Du bliver klogere på alle fordelene ved løb

Løb er ikke kun sundt for konditionen. Ved du hvorfor humøret stiger efter motion og har du oplevet bedre søvn efter fysisk aktivitet? Du bliver klogere på hvorfor løb styrker immunforsvaret og hvilken type løb der er ekstra god for dig der har en stresset hverdag.

Du lærer at undgå løbeskader

Hvor meget ved du om løberelaterede skader? Ved du for eksempel, hvor længe sener og væv er om at hele? Hvordan man forholder sig til et løber- eller springerknæ, eller om det er en god idé at skifte til forfodsløb? Hvad kan man gøre for at forebygge typiske løbeskader?

Vi optimerer din løbeteknik

Ved du, om der er et eksakt svar på, hvad den rigtige skridtkadence er under løb? Kan man ændre sin løbeteknik, og hvad kræver det? Er det en god idé at styrketræne som løber? Hvilke øvelser egner sig til løbere?

Helhedsorienteret løbetræning

Fysik og psyke hænger uløseligt sammen. Hvis du skal klare dig godt på løbestierne, er det vigtigt, at du har det godt og trives. Vi planlægger din træning, så den er tilpasset din hverdag og dit behov.

Sammen gør vi dig til en succesfuld løber

Som din løbetræner hjælper jeg dig, med udgangspunkt i dine ønsker, med at opbygge en god grundform, løbe længere, hurtigere og gøre dig klar til konkurrencer.

Du lærer at løbe intelligent

Din træners viden om struktureret og kompleks løbetræning gør dig kort sagt hurtigere og minimerer samtidig din skadesrisiko.

Afklaring af udgangspunkt

I starten af din løbekarriere er det vigtigt at tage højde for, hvad din krop tidligere har været vant til. Har du dyrket sport i dine unge år, eller dyrker du på nuværende tidspunkt en anden sport end løb? Har du tidligere været plaget af skader, er du overvægtig eller døjer med astma? Alle disse forhold er vigtige i forhold til, hvordan du starter eller kommer videre som løber.

Du får indsigt i træningsteori

Hvordan træner man bedst op til et halvmaraton? Er det altid godt at løbe intervaller, og hvorfor er det godt at løbe i bakker? Stort set alle motionister, der starter op for sig selv, løber ALT for hurtigt. Hvad er det rigtige tempo, og hvordan kombinerer man roligt løb med tærskel- og VO2-maksintervaller?

Vi finder din indre motivation

Har du helt styr på, hvad din motivation for at løbe er? Er der noget, der holder dig tilbage? Hvordan fastholder du motivationen efter de første par uger, og ville det hjælpe dig at være forpligtiget i forhold til andre? At der er en, der står og venter på dig, så du ikke bliver overrumplet af sofaen?