Sammensæt et løbeprogram ud fra dit niveau og dine ønsker

Et løbeprogram er på mange måde et fantastisk redskab til at skabe struktur i din træning på en sikker og effektiv måde. Det hjælper dig med at optimere din træning, så du får mere ud af dine mange timer og kilometer på stierne, samtidig med at du minimerer risikoen for at blive skadet pga. overtræning eller forkert træningsplanlægning.

Vælg mellem mere end 50 forskellige løbeprogrammer
Vores mål og udgangspunkter kan være vidt forskellige. Derfor er det ikke kun nok med én mulighed. Vi har udviklet mere end 50 forskellige løbeprogrammer til 4 forskellige distancer. Sammensæt selv dit løbeprogram ud fra dit niveau, dit udgangspunkt og hvor meget du gerne vil træne.

Vi har udarbejdet nogle løbeprogrammer til alle niveauer – fra den absolut nybegynder, der måske aldrig har løbet før, til den top erfarne løber, der vil forbedre sine maratontider.

loebetraener-rune-darling-personligt-loebeprogram

Din garanti for kvalitet

Løbeprogrammerne er lavet af løbetræner Rune Darling, indehaver af RunningNow og stifter af RunningWild. Rune har igennem årene lagt mere end 700 ugers løbeprogram. Derudover vejleder og underviser Rune ugentlig flere hundrede motionister inden for løb og træning. Rune er uddannet løbetræner ved Dansk Atletik Forbund og DGI, og har været tilknyttet som løbeekspert ved LøbeMagasinet og Fit Living.

Alle ansatte i RunningNow har en træningsfaglig baggrund og uddannelse, hvilket er din sikkerhed for korrekt og evidensbaseret vejledning. Den enorme mængde viden og erfaring har vi altså kogt ned til nogle kvalitets løbeprogrammer, der med garanti får dig derhen, du gerne vil.

Vælg den distance du ønsker

Et løbeprogram som passer til dig!

Du kan vælge mellem distancerne fra 5 km, 10 km, halvmaraton og maraton. Men i forhold til mange andre løbeprogrammer, så får du et program, som passer præcist til dit udgangspunkt. Du skal vælge dit nuværende niveau samt hvor stor træningsmængde, du vil have om ugen. På den måde minimere du risikoen for skader samtidig med, at du får meget bedre resultater.

Progression, variation og restitution

Uanset hvilken træning, du laver, så er det vigtigt med progression og variation i din træning. Alle løbeprogrammerne er lavet således, at du igennem 12 eller 16 uger hele tiden udfordres lidt mere for hver uge der går – men ikke mere end at din muskler, sener, ligamenter og andet væv kan følge med. Ensformig træning kan være lidt kedeligt, men for meget ens belastning kan også øge risikoen for overbelastningsskader. Vores programmer indeholder derfor varierende træningsøvelser, så både krop og sjæl ikke keder sig. Sidst men ikke mindst, så er programmerne sammensat, så der er plads til restitution, hvor kroppen bygger sig stærkere og hurtigere.

Undgå skader

Som en ekstra bonus i løbeprogrammet får du en masse øvelser, der ikke blot gør dig til bedre løber, men som også forebygger at du bliver skadet.

Fuld tilfreds – eller pengene tilbage

Lever løbeprogrammet ikke op til dine forventninger, så tøv ikke med at ringe til os og fortæl os hvorfor. Herefter vil vi refundere hele beløbet.

Find holdtræning

Tryk på punkterne for at læse mere om tidspunkter, holdplaner m.m.

RunningNow hovedkontor

RunningNow Risskov

Mødestedet for Risskov

Se holdplan og træningstider her

RunningNow Frederiksbjerg

Mødested for Frederiksbjerg

Se holdplan og træningstider her

RunningNow Højbjerg/Skåde

Mødestedet for Højbjerg/Skåde

Se holdplan og træningstider her

RunningNow Brabrand/Åbyhøj

Mødested for Brabrand/Åbyhøj

Se holdplan og træningstider her

Google anmeldelser
5.0
Baseret på 19 anmeldelser
Facebook anmeldelser
5.0
Baseret på 20 anmeldelser
RunningNow
M