Løbehold

Alle løbehold i RunningNow er markeret med en farvekode, der angiver træningens niveau:

  • Grøn for begynder.
  • Gul for let øvet.
  • Rød for øvet.

Har holdet flere farver, rummer det flere niveauer. Dvs. du godt kan deltage i en GRØN / GUL træning, selv om du ikke lever op til kravene for gul. Nedenfor kan du læse mere om de enkelte niveauer (OBS – Trailløb: Retningslinjerne gælder også for trailløbere – dog ikke i trailterræn):

GRØN / Begynder

  • Krav: Du kan løbe 3 kilometer uden pause. Tempo underordnet
  • Roligt løb til træning: Omkring 8:20 min/km (samtale uden problemer)
  • Konkurrencetid 5 km: Mere end 34 minutter

GUL  / Let øvet

  • Krav: Du kan løbe 5 kilometer uden pause. Tempo underordnet.
  • Krav 1500 meter ”all out” formtest: Hurtigere end 9:28 minutter / Pace 06:18.
  • Roligt løb til træning: Omkring 7:20 min/km (samtale uden problemer).
  • Konkurrencetid 5 km: Mellem end 26 og 34 minutter.

RØD / Øvet

  • Krav: Du kan løbe 8 kilometer uden pause. Tempo underordnet
  • Krav 1500 meter ”all out” formtest: Hurtigere end 7:09 minutter / Pace 04:46
  • Roligt løb til træning: Omkring 6:20 min/km (samtale uden problemer)
  • Konkurrencetid 5 km: Hurtigere end 26 minutter

Find holdtræning

Tryk på punkterne for at læse mere om tidspunkter, holdplaner m.m.

Find din lokale RunningNow afdeling - klik på kortet
RunningNow
M