Vælg en side

Personaleside

Kære træner i RunningNow

Her har vi samlet alle vigtige links og oplysninger til dig som du skal bruge i dit job hos RunningNow. Hvis der mangler oplysninger, så send venligst en mail til kontakt@runningnow.dk og fortæl, hvad der mangler.

Emner på denne side:

1. Lønsystem |2. Timeregistrering | 3. Vagtplan | 4. RunningNow e-mail konto
5. Fremmøde medlemmer i RunningNow appen | 6. Uheld under træning | 7. Go to træningsøvelser
8. Sociale medier | 9. runningnow.dk
10. Afskedsmail til medlemmer

 

1. Lønsystem

Hvis du ikke er blevet oprettet i RunningNows lønsystem, skal du sende nedenstående oplysninger til kontakt@runningnow.dk, så du kan blive oprettet:

  • Fulde navn.
  • Kontooplysninger (reg nr. + kontonr).
  • E-mail.
  • Tlf.nr.
  • CPR-nr (hvis du ikke ønsker at sende dit CPR-nr på mail, kan du SMS’e det til Rune Darling på 29 72 57 51 eller ringe og oplyse det).
  • Kort kode til login (4 cifre).
  • Lang kode til login (valgfrit – bruges sjældent).
  • Tøj str (overdel – til arbejdstøj).

 

2. Timeregistrering

Står du som træner på et hold, vil dine timer automatisk blive registreret.

Har du andre opgaver, som bliver aflønnet administrativt (efter aftale), kan du meddele timetal til kontoret (ved større opgaver).

Du kan også registrere din administrative arbejdstid ‘live’ (check in/out funktion):

  • Gå til Flexybox – klik her
  • Log ind: Tast kort login > Tryk grøn knap > Tryk grønt flueben > Arbejd.
  • Log ud: Tast kort login > Tryk grøn knap > (skriv evt kommentar) + tryk grønt flueben.

 

3. Vagtplan

Sådan anvender du vagtplanen:

1. Log ind på http://v2.flexybox.com/. Når du er logget ind, kan du se alle dine vagter. De er markeret med grøn:

2. For at frigive en vagt, så andre kan byde på den, så skal du klikke på vagten og trykke på ”Udbyd vagt”. Bemærk, at vagten stadigvæk er din indtil en anden har taget den:

3. Når en vagt er frigivet kan de andre trænere se den som en blå vagt. For at overtage vagten, skal du bare klikke på vagten og trykke ”Overtag”:

 

4. RunningNow e-mail konto

Hvis du er afdelingsleder, skal du have oprettet en e-mail konto hos RunningNow. Skriv til kontakt@runningnow.dk og bed om en konto, så får du en med det samme.

 

5. Fremmøde medlemmer i RunningNow appen

Ved hver holdtrænings start skal du fremmøde medlemmerne i RunningNow appen. Du henter appen i Apple Store eller Google Play.

Sådan fremmøder du deltagerne til holdtræningen:

1. Åbn RunningNow appen.
2. På ’Forsiden’ tryk på ”Skift til fuldt site”:
(OBS: Hvis du allerede har skiftet én gang til fuldt site, så spring trin 2 over – gå i stedet til trin 3)

3. Tryk på de tre streger i menuen og vælg ”Hold oversigt”:

4. Find dit hold og tryk på den lille blå i-knap:

5. Der åbnes nu en liste med alle de tilmeldte til holdet. Tryk på ”Gå til fremmøde side”:

6. Du kan nu fremmøde et medlem ad gangen:

 

6. Uheld under træning – hvad er din opgave som træner?

Nedenfor er beskrevet, hvordan du skal forholde dig, hvis en person kommer ud for et uheld under træning eller får et ildebefindende.

  • RING 112 HVIS UHELDET ER UDE – AMBULANCEFOLKENE KAN LOKALISERE DIG/GRUPPEN VED HJÆLP AF DIN MOBILS GPS NÅR DU HAR RINGET 112. Som træner vil du altid have din telefon med til træning, fordi du skal “fremmøde” medlemmerne i RunningNow appen.

 

  • Det er dit ansvar at personen kommer forsvarligt videre og IKKE efterlades. Ofte vil en tilskadekommen person sige, at de fint selv kan humpe hjem/tilbage til start/bilen. Det er ofte en dårlig ide at lade personen gøre dette! Vi har som mennesker et ønske om ikke at være til besvær, og den tilskadekomne vil jo ikke være skyld i, at træningen stopper.

 

  • Er det sukkersyge eller noget med hjertet, kan personen være “omtåget”, og det kan være fatalt, at han/hun går alene. Det må han/hun ikke!

 

  • Det kan være uhyggeligt svært at afgøre, om en person har brug for hjælp – især hvis resten af holdet står og tripper for at komme videre, og personen forsikrer, at de har det ok. Hvis du ikke er 110 procent sikker på, at personen er ok i forhold til selv at finde hjem, så skal du sørge for, at en fra holdet eller du selv hjælper personen tilbage/videre. Er der ingen fra holdet, der melder sig, så er det din opgave at gå tilbage med personen og sørge for, at personen kommer sikkert videre. Dette må du informere holdet om ,og så må du informere dem om, at de selv træner den resterende tid. Udnævn f.eks. en kaptajn, der sørger for at holdet er tilbage til planlagt tid.

 

  • Kan personen, der fik det dårligt/kom til skade IKKE selv køre hjem, så kan du bestille en taxi på RunningNows regning. Det kan være hjem til personens privatadresse eller til skadestuen. Er personen dårlig (pga. et ildebefindende), så skal du sikre dig, at personen har nogle, der venter på dem derhjemme. Er det f.eks. en blodprop, duer det ikke at du sender personen hjem til et tomt hus/lejlighed.
  • Er du i tvivl om, hvad du skal gøre, og om du har gjort nok, så kan du ALTID ringe til kontoret (42 71 66 01) eller Rune Darling (29 72 57 51) og vende situationen.

 

7. Go-to træningsøvelser

I RunningNow skal vi opbygge et kartotek med øvelser, som du kan bruge i din holdtræning. Indtil det er på plads, kan du hente inspiration til mange forskellige øvelser hos DGI: https://www.dgi.dk/loeb/oevelser

 

8. Sociale medier

Facebook afdelingsgrupper – for RunningNow medlemmer, trænere og afdelingsledere

Facebook er et rigtig vigtigt medie for vores kontakt til medlemmerne – du må derfor meget gerne besvare henvendelser fra medlemmerne i den afdelingsgruppe, du hører til i. Grupperne er åbne, så andre kan se, hvor fedt det er at være en del af RunningNow. Du opfordres også til at slå indhold op i din afdelingsgruppe. Det skaber opmærksomhed om dig, dine hold og styrker sammenholdet – så ren win-win 😉. Husk at slå notifikationer til  for ”Alle opslag”, så du altid får besked, når der kommer noget nyt.

Link til RunningNows Facebook afdelingsgrupper:

Jylland:
Risskov | Frederiksbjerg | Marselis/Skåde | Aalborg

Fyn:
Odense

Sjælland:
RoskildeLyngby/Klampenborg | Lyngby/Bagsværd

 

Facebook trænerteam gruppe – for trænere og afdelingsledere

Du skal anmode om medlemskab i trænerteam gruppen. Det er vigtigt, du følger den, idet der her vil blive kommunikeret vigtige oplysninger ud. Husk at slå notifikationer til  for ”Alle opslag”, så du altid får besked, når der kommer noget nyt.

RunningNow Trænerteam Aarhus
RunningNow Trænerteam Sjælland

 

Facebook afdelingsleder gruppe – for afdelingsledere og admins på hovedkontoret

Hvis du er afdelingsleder, skal du anmode om medlemskab afdelingsleder gruppen. Det er vigtigt, du følger den, idet der her vil blive kommunikeret vigtige oplysninger ud. Husk at slå notifikationer til  for ”Alle opslag”, så du altid får besked, når der kommer noget nyt.

RunningNow afdelingsledere og admins på hovedkontoret

 

Brug af billeder/videoer til sociale medier

Du må gerne tage billeder/video under træningen af medlemmerne, som kan slås op på Facebook og Instagram. Hvis et medlem ønsker et billede/video fjernet, skal du gøre dette straks og uden yderligere spørgsmål. Kan du ikke selv fjerne det, så kontakt straks kontakt@runningnow.dk. Respekter altid, hvis nogen ikke ønsker at komme med på billederne/videoen.

 

9. runningnow.dk

Hjemmesiden indeholder mange gode ressourcer til vores medlemmer og andre interesserede. Du må gerne henlede medlemmernes opmærksomhed på dette indhold til træning eller på Facebook, når det giver mening. F.eks. findes der hjælp til løbeskader og træningstips i form af videoguides samt løbeberegnere, som er sjove at “lege” med.

Her er en samling af gode links:

Løbeberegnere
Videoguides med træningstips og genoptræningsøvelser
Løbeskader
Træn op til forskellige distancer

Afdelingssider

Andre vigtige sider er afdelingssiderne – hver enkelt afdeling har sin egen side med b.l.a. link til holdplan, afdelingens startsted og billeder af afdelingsleder og trænere. Se fx Risskov afdelingssiden her.

  • OBS! Husk at sende et billede i minimum 500x500px af dig selv i træningstøj, og hvor man kan se dit ansigt tydeligt, til kontakt@runningnow.dk samt dit fulde navn. Billedet skal bruges på din afdelingsside.

10. Afskedsmail til medlemmer der ønsker udmeldelse, eller som har udmeldt sig

Hvis du modtager en mail fra et medlem, som ønsker udmeldelse, eller som har udmeldt sig, kan du benytte nedenstående forslag som afskedsmail eller som inspiration til, hvad du kan skrive til medlemmet:
 
– – – – – – – – – – – –
 
Kære medlemmets navn
 
Øv! Vi er kede af, at du har opsagt dit medlemskab i RunningNow. For vi har været super glade for at lære dig at kende og har nydt de holdtræninger vi har nået at have sammen med dig 🙂
 
Før vi siger helt farvel til dig, vil vi gerne spørge, hvorfor du stopper i RunningNow. Har du mon lyst til at give os din feedback på kontakt@runningnow.dk? Derved bliver vi klogere og kan forbedre os – og hvem ved, måske får du lyst til at vende tilbage en dag 😉
 
Dine grunde til at stoppe kan måske fx være:
  • Træningen levede ikke op til mine forventninger / jeg havde forestillet mig noget andet. 
  • Jeg savnede bestemte holdtyper og / eller andre træningstidspunkter? 
  • Kvaliteten af træningen var ikke god nok.
  • Medlemskabet var for dyrt.
  • Jeg har fundet et andet motionstilbud. 
  • Jeg skal flytte. 
  • Osv…
Vi ønsker dig alt det bedste fremover og håber, at du på egen hånd eller i andet regi vil fortsætte med at snøre træningsskoene.
 
De varmeste løbe- og gåhilsner
 
Dit navn
RunningNow

Find holdtræning

Tryk på kortet for at læse mere om tidspunkter, holdplaner m.m.

afdelinger i RunningNow - kortvisning
RunningNow
M