Vejledning til Runningblogs.dk

Du kan IKKE ødelægge noget når du lægger et indlæg op.

Dvs. prøv dig frem med hjælp fra vejledningen herunder. At sidde og nørde lidt med det er ofte den bedste måde at lære på. Vær ikke bange for at prøve dig frem. :o)

Går du i stå eller har spørgsmål så skriv i vores bloggergruppe eller så ring/skriv til mig på 29 72 57 51 / [email protected]

Trin-for-trin guide

Inden du går i gang, så kan det være en god idé af læse vores trin-for-trin guide i hvordan du logger ind, skriver et indlæg, gemmer en kladde og til sidst publicerer et indlæg

Facebook-gruppe for bloggere

Når du er oprettet som blogger på Runningblogs.dk kan du blive medlem af vores Facebook-gruppe for bloggere.

 


1.  Opret dig som ny blogger på Runningblogs.dk

  1. Gå ind på ”www.runningblogs.dk/opret-profil” – Udfyld felterne og tryk “Opret profil”
  2. Du er nu oprettet med det valgte brugernavn og adgangskode. Har du spørgsmål, så send os meget gerne en mail på [email protected]

2. Gode råd ved blogskrivning

Måske har du aldrig skrevet et blogindlæg før – måske har du prøvet det hundredvis af gange? Uanset hvad, så håber vi, at du med denne guide kan blive super skarp i at skrive sjove, spændende og lærerige blodindlæg på  Danmarks fedeste løbeblog Runningblogs.dk

Nedenstående er slet ikke krav men gode råd, som du kan gøre brug af, hvis du ønsker at din blog skal have mange læsere. Dvs. ønsker du synlighed og mange følgere, så er det ret vigtig, at dine indlæg lever op til disse råd. Print evt. disse sider ud, så du har dem ved hånden når du skriver.

VIGTIGST AF ALT

Tænk over hvad din læser får ud af, at læse dit indlæg. Bliver læseren klogere, revet med af fortællingen, provokeret, nysgerrig, underholdt m.m. Hvis du udelukkende har fokus på dig selv giver det ikke læseren en følelse af at være blevet klogere eller underholdt og så læser han/hun med stor sandsynlighed ikke dit næste indlæg –ærgerligt! Du skal selvfølgelig tage udgangspunkti (og skrive om) dig selv. Men gør det så modtageren også får noget læring med derfra.

OVERSKRIFT OG LÆSEVENLIGHED

Lav en god/sjov, fængende og rammende overskrift. I forhold til SEOværdi/at blive fundet på google er det en god ide at give dit indlæg en overskrift som læsere vil søge efter på google. Er det f.eks. en løbsberetning fra ”Skagen Odde Ultra”, så lad navnet på løbet indgå i overskriften. Pas på med at din overskrift/title ikke bliver for lang.

Del din indlæg op i afsnit og lav underoverskrifter – det betyder bare RIGTIG meget for læsevenligheden!

BILLEDER

Brug meget gerne billeder og gerne de farverige af slagsen –betyder RIGTIG MEGET hvis nogle gode/relevante billeder kan supplere dit indlæg. Mennesker er visuelle og har du udelukkende tekst risikere du at læseren ”falder fra”.

Tænk over at dine billeder ikke skal fylde alt for meget – over en megabyte gør at dit indlæg loader langsomt. Folk giver ofte ikke venter men springer hurtigt videre.

FORSIDEBILLEDER

Forsidebillede (skal være der) ……….samt meget gerne et par billeder, der kan indsættes i teksten.

Det er ALTID en god ide at gemme dine billeder med et navn der relaterer sig til motivet på billedet. På den måde kan dit blogindlæg også findes i en ”google image” søgning – lig med flere læsere af dit indlæg. :o)

HUSK at du ikke bare må bruge alle billeder fundet på internettet, da flere billeder er ophavsberettiget. Dvs. tag gerne dine egne eller få lov af ejeren. :o) Ulovlige billeder som du ikke har ophavsret til kan koster dig rigtig dyrt.

ANDET INDHOLD

Et indlæg indeholder gerne 2-3 links til relevante (for dit indlæg) eksterne sites/hjemmesider. Gerne troværdige anderkendte sites med mange besøgende. Har du løbet Aarhus City Halvmarathon, så er det en god ide at linke til Aarhus Motion der afholder løbet. Har du anmeldt en sko, så link til producentens hjemmeside..

OFFENTLIGGØRELSE

Dit indlæg må ikke være offentliggjort/findes andre steder på nettet inden udgivelse på RunningBlogs. En måned efter at det er offentliggjort af RunningBlogs kan du bruge det frit.