Vælg en side

Styrketræning

Styrketræning i RunningNow

Indendørs bliver til udendørs. Træningssal udskiftes med natur. Vægtstang erstattes med kropsvægt. Der er tale om funktionel styrketræning i det fri. Det er træning af hele kroppen, og du bliver super fit.

Styrketræning i RunningNow er genial til at forbedre din generelle fysiske form, til at optimere dine løberesultater eller som skadesforebyggende supplement til din løbetræning – uanset om den foregår alene eller på RunningNows løbehold og gåhold.

 

Find det hurtigt:
Priser | Niveaubeskrivelse | Træningstider

Du kan træne her:
Jylland: Risskov | Marselis/Skåde | Aalborg
Sjælland: Roskilde | Lyngby/Klampenborg
Fyn: Odense

 

Kom i gang med en gratis prøvetime

* Vi deler ikke dine oplysninger og opbevarer dem sikkert.

Rune Darling

Cheftræner, RunningNow

Nærhed

Altid tæt på dig. Maks 10 min. transport til hold/træning.

Fleksibilitet

Mange holdtyper på forskellige tidspunkter. Flere lokationer.

Kompetente trænere

Kvalificerede trænere tilknyttet. Fokus på dig og dine behov.

Styrketræning giver dig

  • Funktionel træning i det fri
  • Masser af gejst og smil
  • Et fantastisk fællesskab
  • Kompetente/dedikerede trænere
  • Sund og stærk krop
Morten Holck - styrketræning

Jeg får det optimale udbytte

Styrketræning i RunningNow kombinerer socialt samvær, høj intensitet og målrettet professionel core-træning – og så foregår det ovenikøbet udenfor midt i skønne Risskov. Som løber i RunningNow er styrketræning med i mit abonnement og helt afgørende for, at min løbetræning får det optimale udbytte. Jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger til RunningNow – her får du hele pakken.

– Morten Holck
Skoleleder, Strandskolen

Blev modtaget med glæde og faglighed

I snart 3 år har jeg været medlem af RunningNow. Startede som ny og blev fra dag et, modtaget med glæde, faglighed, og et sammenhold, så jeg med det samme følte mig velkommen og motionsglæden blev for alvor vakt. RunningNow og Rune Darling formår at udfordre og rykke alle uanset niveau – har nu deltaget i flere motionsbegivenheder med stor succes!

– Bettina Frederiksen
Selvstændig Jessen Briller 

bettina-jessen-runningnow
Luise - Styrketræning - RunningNow

God energi fra træner og holdkammerater – og plads til grin

Da jeg begyndte i RunningNow for snart fire år siden, ville jeg også gerne have et supplement til mit løb. I den forbindelse tænkte jeg noget styrketræning, men samtidigt var jeg heller ikke indstillet på fitness center. Heldigvis har RunningNow i sit abonnement styrketræning, og jeg nyder hver træning. Der er god energi fra træner og holdkammerater, og der er plads til grin, hvis man ikke kan gennemskue nye øvelser. Jeg føler helt klart, at jeg er blevet fysisk stærkere og ville ikke undvære det – selv når det regner og sner!

– Luise Sønderby

Hvorfor træne med RunningNow?

 

Holdtræning under åben himmel

  • Sund og stærk i krop og sind
  • Mere overskud til hverdagen

Sjov motion og skønt fællesskab

  • Alle kan være med
  • Du kommer afsted HVER gang

Træning med viden og hjerte

  • Kompetente trænere på alle hold
  • Fokus på dine behov

Q&A om styrketræning


Hvad får jeg ud af at styrketræne?
Styrketræning øger generelt kropsstyrken, giver dig en bedre holdning og forbedrer din funktion. Det betyder, at du præsterer bedre, når du fx løber, arbejder eller er aktiv i din fritid. Løb forbedrer dit kredsløb, mens styrketræning øger styrke og stabilitet i dine muskler og sener.

Hvilken type styrketræning er der tale om?
I træningen indgår elementer fra crossfit, funktionel træning og konditionstræning, og øvelserne er udvalgt på baggrund af forskning og evidens på området. Du kommer til at arbejde med din egen kropsvægt i samspil med enkelte redskaber, samt alt det bedste naturen har at byde på.

Kan styrketræning forebygge skader?
Ja i allerhøjeste grad. Dine muskler spiller en stor rolle, både hvad angår din funktionsevne og beskyttelsen af led og bløddele. Når du styrketræner, styrker du de muskler, der støtter op omkring leddene. Hvis du fx styrker din kropskerne (core) og de bærende muskler omkring rygsøjlen, nedsætter du risikoen for bl.a. lændesmerter. Derudover styrker du kontrol og stabilitet i f.eks. ankler, knæ og hofter, så du får et mere hensigtsmæssigt bevægemønster og ad den vej forebygger gener, smerteproblematikker og skader i led og bløddele.

Er styrketræningen også for løbere?
Helt bestemt! Alle løbere har stor gavn af at styrketræne. Løb kræver en hel del styrke og stabilitet for at opretholde et optimalt bevægemønster, også når trætheden indfinder sig. Derudover så træner du basalt set det, du laver. Dvs. når du løber, så træner du løb og bliver bedre til det. Men du træner ikke decideret styrke og stabilitet i musklerne. Derfor er det en god ide at kombinere løb med styrketræning.

Hvem henvender styrketræning sig til?
Holdet henvender sig til alle. Også DIG – uanset om du løber i på vores løbehold, går på vores gåhold eller udelukkende kommer for at styrketræne. Træningen tilpasses dit niveau med udgangspunkt i dig og dine behov eller eventuelle problematikker. Dine trænere er både dedikerede og yderst kompetente til at guide og svare på spørgsmål.

Find holdtræning

Tryk på kortet og få en oversigt over vores afdelinger. Under de enkelte afdelinger kan du læse mere
om holdtyper, tidspunkter m.m.

afdelinger i RunningNow - kortvisning
RunningNow
M