Vælg en side

Gåhold

Tag en kollega eller chef under armen

Tag en pause udenfor med masser af frisk luft. Gang i varierende tempo er et rigtig godt og sundt supplement til løbetræning, men kan også sagtens stå alene som en nænsom motionsform, hvor alle kan være med.

I modsætning til løb, har du i gang altid én fod i underlaget, hvilket mindsker de stød, der ellers forplanter sig ved hver landing under løb i bl.a. knæ, fødder og ryg.

 

Det betaler sig!

Man opnår faktisk de samme mange fordele som ved løb, f.eks.:

  • Gode kollegiale snakke
  • Bedre humør
  • Reduktion af stress
  • Toning af kroppen
  • Øget forbrænding
  • Bedre kondition
  • Masser af frisk luft og dermed mere energi
RunningNow Gåhold StrongWalk

Gang  kan også være en opstart til at blive løber eller være en optimal overgang i et genoptræningsforløb, hvor løb stadig er for krævende i forhold til den pågældende skade.

Træningen kan varieres både mht. tempo og terræn. Kalorieforbrændingen afhænger af vægt og puls – og jo mere man inddrager kroppen, trækker med armene og benene og forhøjer tempoet, jo mere forbrænding vil der være mulighed for.

Hør om jeres muligheder!

Find holdtræning

Tryk på kortet for at læse mere om tidspunkter, holdplaner m.m.

afdelinger i RunningNow - kortvisning
RunningNow
M